Annons:
Etikettallmänt
Läst 2356 ggr
[Anata]
2015-12-31 11:10

Inget barn är en ängel

Till er föräldrar som tror att era barn oavsett ålder är änglar och aldrig gör något fel.

Inatt vid kl 3 var de någon "oskyldig ängel" som fick för sig att av fyra 5 raketer rakt utanför oss. Detta var mellan huset och fotbolls planen.

I vårt hur är de 70% av hyresgästerna äldre människor så över 65 år. Många har hemtjänsten och ambulansen är här minst 1 gång i veckan.

Så tror du som enligt dig har värdens bästa oskyldigaste barn. Att jag och resterande här i huset bryr oss för 5 öre vad du tror? Nej. Jag skiter i vad du anser tror. Pga dessa j**** människorna så har jag fått vara upp halva natten. Med en rädd hund som var skit rädd. Och en 18 månaders som inte förstår att de smäller där ute.

Så se till och förklara för dina barn att de inte är okej.

Annons:
Annette
2015-12-31 11:32
#1

Känner tyvärr igen det där. Smällare är något som används vid fler tidpunkter än vid 12-slaget. Vår hund var inte rädd, men efter att några ungar kastat smällare efter oss när vi var ute och gick vid en helt annan tidpunkt än nyårsafton är han nu jätterädd. 

Det finns föräldrar som försvarar och aldrig ifrågasätter sina barn, det har jag upplevt på nära håll. Jag har själv tonåringar och om de skulle anklagas för något skulle jag gå till botten med det och inte bara försvara dem utan att veta hur det ligger till. 

Min upplevelse är att de märkligaste och "finaste" föräldrarna har de jävligaste ungarna.

Zofie
2015-12-31 17:17
#2

Satan är en ängel. 

Så allt är relativt =)

Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel

Sajtvärd på Harkaniner Ifokus 

[Anata]
2015-12-31 19:27
#3

#2 Ja jo men du fattar

Agafia
2016-09-12 06:41
#4

En gammal tråd men ack så aktuell …. Hur kan dessa barn / tonåringar vara ute på nätterna ? Var finns föräldrarna ? Mina barn är vuxna nu men när de växte upp var det flera av deras kompisar där föräldrarna inte hade en aning om vad deras änglar höll på med . Vad beror det på ?

Upp till toppen
Annons: