vaginalt efter urakut kejsarsnitt?
Någon som har fött vaginalt efter ett urakut kejsarsnitt? Mina barn kom till världen efter att vattnet gått hemma och navrlsträngen trillat ut. De varr några svettiga minuter för ambulanspersonal och akutläkaren när dom skulle besluta om transport till sjukhus var möjlig (dagen efter en snöstorm så de var bara dom större vägarna som var användbara med försiktighet) vi kom oss iaf till sjukhuset där mina barn togs ut med urakut kejsarsnitt. Mina barn kom 6 veckor förtidigt och ingen vet varfördom kom så tidigt. Jag känner mig snuvad på en normal förlossning och skulle gärna vilja föda mitt tredje barn vaginalt när de är dags men jag vet inte om jag vågar. Någon som har fött vaginalt efter urakut kejsarsnitt?
Efter 1 kejsarsnitt kan man föda vaginalt. Har man gjort 2 snitt rekommenderas vanligen inte att man föder vaginalt pga risk för att livmodern brister.
Ofta råder de en också att vänta ca 6-12 månader efter snitt innan man blir gravid igen.
Hallå! Det går utärkt att föda vaginalt! Om du vill kan jag berätta mer utförligt om du skriver till mig privat då jag jobbar som doula och precis varit m på en födsel m dessa förutsättingar
Jag fick göra ett urakut kejsarsnitt första gången och satsar på vaginalt nu. För mig finns det inga (medicinska) hinder för det så jag hoppas att det går vägen den här gången.
Blev vaginalt för mig den här gången och det var inga problem =)
#1 När jag fick barn 2004 fick jag veta att man kunde skaffa tätt. Fick nästa barn december 2013 och då med stark rekommendation att vänta minst 2 år. Det trots att jag knappt hade någon ärrvävnad kvar. Båda barnen är födda med pl.kejsarsnitt.