Fråga till er föräldrar
Hej, jag har ätstörningar, depression,självskadebeteende, självmordstankar, samt självmordsförsök(där polis, ambulans, mina föräldrar, allt vart inkopplat) på min lilla lista. När jag mådde som sämst och ingen visste om något var jag livrädd 24/7 att ngn skulle få veta, lärare skulle ringa hem osv, medans jag nu inte kan förstå riktigt vad det var som kunde avra farligt. Har därför lite frågar till er föräldrar som kan tänka sig svara. 1. Om ni skulle se skärsår på erat barns armar ben hur skulle ni reagera då? Om barnet kommer på massa olika saker och inte säger att hon eller han skärt sig utan ramlat osv och skämtat bort det, hur skulle ni göra då? 2. Om ditt barns lärare skulle ringa hem till dig och säga att hen är orolig att ditt barn (skär sig, inte äter, osv) vad skulle ni då säga till erat barn? Skulle ni helt tro läraren eller lyssna på ditt barns(ev lögner)? 3. Om du märk att vågen på badrummet "byter plats"(ngn väg sig, ställ inte tbx på rätt ställe) vad skulle du göra då? Prata/inte bry dig/slänga vågen/annat? 4. Om ditt barn ex älskar ridning/fotboll/pingis men har fått ätstörningar och tränar överdrivet mkt men mår bättre när denne ridit /spelat fotboll osv, vad skulle ni göra då? Tillåta till viss mån, förbjuda helt eller inget alls?
shia den här sajten är tyvärr inte just nån som besöker numera. Och jag är inte förälder själv så svårt för mig att svara på dina frågor.
Sitter och funderar på vilken sajt jag ska tipsa om istället. Närmast som ligger till hands är barn. Det är visserligen mest föräldrar till mindre barn som skriver där, men ibland är det även föräldrar till äldre.
Annars vet jag inte riktigt vilken sajt som passar för det är sällan några trådar där föräldrar har frågor som rör tonåringar (vilket jag fattar det som du är).
Så prova ställ dina frågor inne på barn för det är trots allt föräldrar som skriver där.
Annars den sajt som ev kan komma ifråga är relationer, där är det ju oftast vuxna som diskuterar olika saker. Och en del av dom är föräldrar.
Hoppas du får hjälp så du blir att må bra.
.