Nära föräldraskap iFokus

Nära föräldraskap

Etikettallmänt
Läst 1931 ggr
Mixa20
0

Bonusförälder

Har två bonusbarn. Den yngsta ska övningsköra med sin pappa. Inget konstigt med det fast jag tycker att om pappan festade igår från kl 18-01 på natten och det dracks snapps efter snapps och öl efter öl och han vara bra full när jag körde hem med honom. Höll mig till vatten och kaffe. Idag sa han att han skulle övningsköra med sin dotter till en större ort 6 mil bort. Är det ansvarsfullt av honom att sitta bredvid sin dotter dagen efter då det bara gått 11 timmar sedan han slutat dricka?

Agafia
1

Nej

Mixa20
0

Tack #1

Sindri
0

Blir det kontroll åker han dit för rattfylla, han räknas som förare när någon övningskör.

Mixa20
0

#3 Det är det jag är rädd för. Han frågade om det kunde få ta min bil för den är manuell. Då sa jag visst en annan dag när du inte har festat dagen före. Då blev han sur. Tycker att det här med alkohol är jobbigt att ta upp. Med alkhol i kroppen blir han personlighetsförändrad samt upprepar sig om samma sak gång på gång. Något jag har svårt för. Men att ta upp det hjälper inte. Tänker på hans dotter och hoppas att det går bra.