Nära föräldraskap iFokus

Nära föräldraskap

Etikettpresentationer
Läst 1937 ggr
LisenN
0

Vem är du? (Presentationstråd)

Här tänkte jag att alla som vill kan berätta lite om sig själva Glad

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

minimamma
0

Just nu föräldraledig mamma med 4 barn, katt, kycklingar och kaniner. Barnen är dottern på 9 år och tre söner snart 8 år, 5,5 år och liten på 11 mån. Har burit de mer eller mindre allihop och friammat (mestadels) och även använt oss av EC mer eller mindre till alla 4. Tygblöjat mycket men inte bara. Har förstått att det traditionella föräldraskapet jag visste om innan barnen kom inte passar dem… utan är mest på föräldrarnas villkor.

DesK
0

Jag är mamma till 2 tonårstjejer. När äldsta dottern föddes valde vi att ha henne mycket nära oss och jag ammade henne i 3 år. Sen kom yngsta dottern och då gjorde vi så klart likadant. Om det finns något i livet jag är helt 100% säker på så är det att valet att själv ta hand om mina döttrar och att amma dem länge var helt rätt. Mina döttrar fick aldrig välling och ej heller någon färdiglagad barnmat, jag gjorde barnmaten själv, men välling behövdes inte eftersom jag ammade dem. Tjejerna har varit mycket friska genom åren och skolan har gått bra, det enda "problemet" med att jag har lagat all mat från grunden hemma har varit att skolmaten aldrig har varit särskilt poppis hos dem, ej heller snabbmatställena.

/Désirée

Miiiz
0

På söndag så har jag varit 2 år mamma till min lilla Sebbe :) Håller för tilllfället att rusta upp ett hus med mannen min. Vi har tre katter som vi lever med och bor på landet. Vilket jag älskar eftersom vi har en stor gård, vi har också en liten strand som kommer att komma väl till pass när man skall lära barnen att simma. Vi har förvisso bara ett nu men vi ser nog fler i våran framtid.

Jag älskar att pyssla i trädgården och att inreda. Älskar också att läsa böcker både småbarns böcker för barnen och böcker för mig själv.

Mer kommer jag inte på att förklara just nu i allafall :)

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

LisenN
0

#1 "Har förstått att det traditionella föräldraskapet jag visste om innan barnen kom inte passar dem… utan är mest på föräldrarnas villkor."

Instämmer!

#2 Haha! Vilket underbart problem Skrattande

#3 Härligt att bo nära vatten! Trädgårdspyssel är heller inte så dumt Glad

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus