Dagens läkarbesök..
Nu har vi varit på läkarundersökning med lillkillen på 3 månader. Allt såg fint ut men en av läkarens kommentarer ekar i mitt huvud.
Lillen låg på skötbordet när läkaren kikade, till en början gick det jättebra men sen blev han ledsen. Jag sa att där går min gräns för vad mitt barn ska utsättas för, å så tog jag upp honom. Läkaren började mumla om att spädbarnsskrik inte var känsloyttringar utan något helt annat.
Han respekterade att jag valde att avbryta undersökningen men barnets gråt var inget han tyckte man skulle bry sig om.
Kom på efteråt att jag borde ha frågat NÄR de små börjar uttrycka sina känslor enligt honom..
Vad har ni för erfarenhet av läkarbesök å hur gör ni om barnet blir ledset under undersökningen?
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
Jag har upplevt liknande saker och då gjorde jag precis som du nu gjorde. Självklart kan även spädbarn uttrycka sina känslor med hjälp av gråt! Ursäkta men den läkaren måste ha haft en dålig dag! 
/Désirée
Jag kan verkligen inte förstå! Nog för att många äldre är kvar i det gamla men barnläkare? De borde veta bättre!
Så är det väl stressen med, många barn som ska undersökas på kort tid.. Nej usch!
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
Jag minns inte riktigt hur vi gjorde vid sånna tillfällen, men jag minns klart och tydligt en gång jag var till BVC… och jag som alltid bott på landen och får åka bil längr sträckor bytte då blöja ibland efter vad klockan sa än vad som fanns i blöjan..
Men på det här besöket när allt var klart och jag skulle byta blöja sa sköterskan, "den där blöjjan är ju nästan torr, den behöver du inte byta"
Jag minns heller inte vad jag sa då, men bytte blöjan och åkte…
Som förälder får man höra många konstiga saker.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus