Nära föräldraskap iFokus

Nära föräldraskap

Etikett: resa
Läst 2542 ggr
LisenN
0

Gillar inte att åka bil :(

Jag känner mig så hemsk varje gång vi åker nånstans och måste spänna fast lilleman (3månader) i babyskyddet Rynkar på näsan

Han är van att bli buren mest hela tiden så det känns säkert jättekonstigt för honom..

Brukar låta honom snutta på mitt finger och det går bra en stund men jag är supernojjig över att det inte ska gå hela vägen.

Om han blir ledsen stannar vi och ammar och så åker vi inte mer bil än vad som är nödvändigt men…. Usch!

Några tips på hur vi kan få bilfärden mer trivsam?

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

giffan
0

Finns det inte baby skydd till så små barn så de kan ligga? har för mig att det ska finnas.

Passa in åk turerna när sovtiden nalkas, kanske han kan sova genom färden.

Mina har alltid älskat att åka bil så jag har aldrig haft det problemet..

Däremot har jag alltid stannat om vi åkt långt så de får komma ur stolarna för en fika paus..

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

LisenN
0

Det finns sådana med när över men det sägs att de inte är lika säkra så vi har inte vågat..

Ja de flesta verkar gilla att åka men mina har varit lite udda. Min äldsta gillade när det ruskade och sov oftast i bilen men inte denna..

Vi får försöka passa in det lite bättre och hoppas han kan sova när vi åker Glad

minimamma
0

Vi kom på att det hjälpte att skaka en halvfull vattenflaska framför liten. Han fick panikskrik jämt om han inte sov. Troligen åksjuk och illamående, vilket han även fått av sin allergi. Nu ett år gammal går det lite bättre om någon sitter bredvid och pratar och leker, eller om han sover…. men roligt är det inte.

LisenN
0

#3 Det ska jag testa!

Skönt att det går bättre för eran lilla, man drar sig ju för att åka när det är så där..

LisenN
0

Det går bättre nu!! Skrattande Han har varit jättenöjd i bilen senaste tiden så idag ska vi ge oss på en långtur Glad