Nära föräldraskap iFokus

Nära föräldraskap

Etikettfödsel
Läst 1882 ggr
LisenN
0

Kejsarsnitt.

Min 3e son låg i säte och mina bäckenmått tillät inte vaginal födsel så det blev snitt.

Efter operationen kördes jag till postop och lillkillen hamnade på neonatalavdelningen för han var lite tidig, 35+0 kom han.

När min man kom ner till mig och berättade att sonen försökte snutta på honom bestämde jag mig för att jag skulle till sonen.

Fick bråka en hel del med personalen, de tyckte inte alls det var så viktigt att förena mig med min son utan jag skulle minsann ligga med övervakning.

Till slut förstod de att jag menade det jag sa och körde upp mig till sonen.

Någon som blivit snittad och vet hur länge de brukar separera mor och barn om barnet inte mår helt bra?

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

giffan
0

Förstår faktiskt inte frågan riktigt… När jag blev snittad blev vi inte direkt separerade, jo tills jag kunde ta mig ner till barnen, sen skötte jag dem fullt ut medans de låg kvar. jag hade mitt rum uppe på avdelningen, men där var jag inte många timmar…

Jag matade och bytte och pumpade mjölk i en salig blandning…

Minsta killen sondmatades för han var lite svag att äta, men jag fick amma mellan för att få nära kontakt. Men då det var så viktigt att få i han mat ordentligt så pumpade jag ut åt honom och sen sondade vi i han det… och på det ammade jag.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

LisenN
0

Det är den separationen jag menar, direkt efter snittet. Minns du när du fick komma ner till barnen?

Resten av det du beskriver är likt så som vi hade det. Min första son var klenare när han föddes så han sondades till en början. Tyvärr fick vi aldrig igång amningen men det blev en redig grabb av honom ändå *hehe*

giffan
0

Jag fick ha dem båda en snabbis vid mig så fort jag vaknade. Sen tror jag att jag sov rätt länge, men fick rulla ner till dem dagen efter tror jag det var när jag var klar i knoppen ordentligt och kunde ta mig från sängen med mkt möda till en rullstol.

Man är ju inte så kvick i benen efter ett snitt. Mitt var heller inte planerat och jag minns egentligen inte så mkt runt det mera än att rummet fylldes hemskt snabbt av massa människor…

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

LisenN
0

#3 Så du blev sövd alltså? Då är det ju en annan femma..

Jag fick "bara" epiduralspinal så jag var vaken hela tiden. Det jag störde mig på var att de såg det som en självklarhet att jag skulle ligga på postop tills jag fått känsel i benen. Alla nyblivna mammor vill väl till sitt barn så fort som möjligt?

Aranea
0

Min syster fick inte träffa sitt barn förrän dagen efter. Hon blev inte sövd. Var ungefär samma med min svägerska, fast hon blev sövd.

LisenN
0

#5 Välkommen hit! Glad

Mådde deras barn bra eller hamnade de på barnavdelning?

Jag kan förstå att de separerar när barnet inte mår helt bra men tycker de borde försöka låta mor och barn träffas så fort som möjligt.

Aranea
0

#6 Deras barn åkte direkt till neonatal.