Nära föräldraskap iFokus

Nära föräldraskap

Etikettspädbarn-0-1-år
Läst 2907 ggr
LisenN
0

Skorv..

Någon som har nåt superknep för att bli av med skorv?

Nu gnuggar jag in olja som får sitta några timmar och sen schamponerar jag och sköljer. Än har jag inte märkt någon förbättring men jag kanske är för otålig? Tvättar för sällan?

Ser så trist ut med dessa oranga flagor :(

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

minimamma
0

Min son hade, men när jag slutade äta mjölkprotein så trillade allt av på ett par veckor. Vet inte om det bara var en slump. Jag brukade pilla lite då jag ammade… inte så värst effektivt kanske men det försvann ju..

LisenN
0

#1 Har sett fler skriva att det försvunnit när de uteslutit mjölkprotein så det kanske ligger något i det..

Min lilla har inga andra besvär så jag väntar väl och hoppas det försvinner. Pillrar lite jag med men det kommer tillbaka fortare än jag pillrar bort..

Aranea
0

Jag smörjde med olja samt pillade bort. Han hade inte så överdrivet mycket, försvann ganska snabbt.

LinaN
0

Har hört att man förr smorde in skorv med bröstmjölk, har till och med för mig att mamma gjorde det på oss när vi vart små och var skorviga, med gott resultat.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

LisenN
1

#4 Att jag inte tänkt på det!! Mjölken är bra som näsdroppar, utmärkt att smörja röda rumpor med, sägs funka mot exem, så varför inte mot skorv? Måte testa Glad

LinaN
0

#5 hihi :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.