Dusch eller bad?
Som jag förstått det badar de flesta sina spädisar.
Jag brukar ta med min in i duschen när jag själv duschar så slår vi 2 flugor i en smäll 
Han har badat i balja några få gånger för skojs skull men för att få honom ren duschar jag honom.
Fler som duschar sina?
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
Mina har fått bada som små. Det är så kul att se dem sitta i baljan och upptäcka hur kul vatten kan vara.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
De två äldsta badade eller duschade knappt alls innan de var kanske 8 mån. Torkade av dem om de var smutsiga. 3:e och 4:e har jag haft med i duschen som riktigt små, men inte ofta. När yngsta lärde sig sitta badade han mest. Nu 11 mån sitter han oftast i badkaret utanför duschkabinen då jag duschar, men kryper in till mig några vändor innan han återvänder till badet.
Tror det är bra för dem att duscha då de inte blir lika rädda för vatten då. Jag kan spruta med duschen över huvudet på lillen och han bara skrattar :-)
Jag brukar duscha min son först (14 månader) och sedan får han bada med lite olja ett tag för han blir så torr på vintern annars och så tycker han ju att det är så kul att sitta och plaska :)
Ja precis, vatten är kul och vattenvana är ju toppen 
#3 Låter jättebra! De blir ju lätt torra om man bara duschar så oljebad efter verkar smart.
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
Mina har nog gjort båda delar…
När vi inte hade badkar så satte vi in en liten rund bassäng i duschen och fyllde den med vatten.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Jag gör lite olika. Eftersom hon ibland blir torr så badar jag henne i olja, men vi båda tycker det är mysigt att duscha. Hon ser så glad ut då och försöker åla sig upp på mig.
Hannah
http://bokstavsmama.blogspot.com/

E har stort sett bara badat då han tyckt dyschen låter så otäckt, men nu har han insett att det är kul även m duschen. Dock har vi ju rutin på badet och tycker det är så himla mysigt och kul att bada m honom, så jag gissar att vi kommer fortsätta att bada främst.
Vi har badkar och använder det var dag. Så redan som liten spädis har hon legat i famnen på oss vuxna i badet.
Nu när hon är lite större, 2,5 år, så tycker hon att det är mysigt att få ha hela badkaret för sig själv och använder då gärna duschen på svag stråle på sina badleksaker.
(Hon har förövrigt aldrig använt schampo, det har räckt gott och väl att bara använda vatten för vår del.)